2011-06-23

今天我介绍自己的博客,邀请更多人珍惜免费博客的交流与增进独立思考

  • blog saya sentiasa buat analisis politik yang terbuka dan berkerakyatan
  • seperti mengenai fasal mengenang budi,saya hendakkan orang politik yang patut berterima kasih dan sentiasa mengenang budi pemilih dan rakyat bukan sebaliknya
  • jangan politikkan isu?ok,tolong terangkan apa maksudnya politik,mengapa politik umum (public politic)dah jadi politik kepentingan diri-sendiri?
  • jika orang kata politik itu kotor?saya akan meminta kita semua jelas dahulu ,meaning of life (makna hidup)itu bukannya semua pun bersifat negatif,dan jika kita berfikir begitu ,orang dan kumpulan yang tidak bertanggungjawab akan senang menguasai hak2 rakyat semata-mata dan sewenang-wenangnya disebabkan kita sendiri yang melepaskan kuasa politik rakyat



我的博客特别针对政治上一些盲点加以剖析、分析、批判。

比如感恩论我会要求政客对人民感恩,因为是人民决定谁可以当选。

不要政治化我会要求那些说这样话的人,先搞清楚什么是政治,为什么公共政治被贬为个人私利。

比如政治是肮脏的,我会要求大家先了解,人需要理想才会活得有意义,因此政治是解决公众的问题,不是被既得利益者玩弄的手段。



我最想说的是作为公民,我们可以一无所有,但是我们不能没有公民意识,特别是许多政党在敷衍人民,该做政府的投机取巧,不该做政府的罄竹难书的贪污滥权。这很大部分就是我们对政治的误解造成的。

希望大家随意点击阅读,同时踊跃留言交流,谢谢大家。

我的博客:求真思想博客

网址: http://2thepplwaywp.blogspot.com/

没有评论:

文字营的反思之为什么不博客

文字营的反思之为什么不博客        在今天资讯爆炸的时代里,集体讨论的太多,但是很快变就成过眼云烟,就如大数据时代人的思想行为越来越碎片化。今天无论是任何社交媒体最害怕的是无穷无尽的问候,各种形式的图片与caption。甚至一些比较严肃的社群已经发出警告,除了讨论严肃...