2011-01-30

Kawal internet bawa kekalahan BN

Kawal internet bawa kekalahan BN
Rakyat marhaen
Jan 29, 11
10:06am
Kongsi

17

BN perlu berfikir panjang sebelum berkeras meneruskan usaha mereka untuk mengawal penggunaan internet di kalangan rakyat Malaysia kerana tindakan mereka ini mungkin akan "memakan diri sendiri".

Rakyat pasti bangun menghukum dengan menolak mereka dalam PRU13 nanti apabila kebebasan ini disekat.

Dengan mengawal internet, BN mungkin merasakan rakyat lebih mudah dikawal dan seterusnya mereka dapat menyekat dan mengawal kebangkitan rakyat Malaysia yang semakin cerdik dalam memahami apa itu demokrasi dan keadilan.

Jelas sekali, mengawal internet adalah tindakan terdesak BN yang takut dengan kebangkitan rakyat. Mereka baru sedar bahawa dengan internet, rakyat dapat mengekses segala maklumat yang selama ini tidak didedahkan media arus perdana di Malaysia ini.

Rakyat seharusnya mengambil peluang kebebasan menggunakan internet secara positif untuk menyebarkan segala salah laku dan kezaliman BN selama ini.

Jika rakyat Malaysia masih ragu dengan kuasa sendiri (kuasa rakyat) lihatlah mengapa kerajaan China tidak berani mengehadkan penggunaan internet di negara itu walaupun permainan di internet (permainan curi sayur yang sangat popular di sana).

Rakyat Malaysia harus sedar, dengan adanya kebebasan internet, kita dapat mempertahankan hak-hak utama kita iaitu kebebasan bersuara yang sepatutnya tidak dipandang remeh oleh kerajaan BN.

http://detikdaily.net/v5/modules.php?name=News&file=article&sid=11793
http://www.freemalaysiakini.com/modules.php?name=News&file=article&sid=10214
http://newskini.serveftp.net/cgi-bin/p/news.cgi
http://btsera.blogspot.com/
http://m.malaysiakini.com/letters/154809
http://newskini.serveftp.net/news-07-detik_daily.html

没有评论:

文字营的反思之为什么不博客

文字营的反思之为什么不博客        在今天资讯爆炸的时代里,集体讨论的太多,但是很快变就成过眼云烟,就如大数据时代人的思想行为越来越碎片化。今天无论是任何社交媒体最害怕的是无穷无尽的问候,各种形式的图片与caption。甚至一些比较严肃的社群已经发出警告,除了讨论严肃...